Polityka prywatności

Komunikat dla Klientów Telestrady S.A. w zakresie wprowadzenia nowych przepisów ochrony danych osobowych "RODO".

Dnia 25.05.2018 r. zaczynają obowiązywać nowe przepisy w zakresie ochrony danych osobowych wprowadzane rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych […] w skrócie nazywane RODO
 
Jaki jest cel RODO?
Celem regulacji jest ujednolicenie zasad przetwarzania danych osobowych na terenie UE i zapewnienie bezpieczeństwa i przejrzystości przetwarzania danych osobowych.
Czy należy się skontaktować z Telestradą w sprawie zmiany zasad?
Nie, nie trzeba. Wystarczy zapoznać się z dokumentami, zamieszczonymi poniżej w postaci:

KODEKSU PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH, ZGODNIE Z RODO PRZEZ TELESTRADA S.A. – w tym dokumencie znajdą Państwo informacje, w jaki sposób chronimy i przetwarzamy Państwa dane osobowe.

KLAUZULI INFORMACYJNEJ DOTYCZĄCEJ PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH W ZWIĄZKU Z ZAWARCIEM I REALIZACJĄ UMOWY PRZEZ PRZEDSTAWICIELI ABONENTÓW BIZNESOWYCH ORAZ ICH PRACOWNIKÓW – w tym dokumencie znajdą Państwo informacje w jaki sposób chronimy i przetwarzamy dane osobowe Przedstawicieli i Pracowników naszych Abonentów.

REGULAMINU ŚWIADCZENIA USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH – z naniesionymi zmianami (zmiany podkreślone) w paragrafie 16 „Ochrona danych osobowych” oraz paragrafie 17 „Postanowienia końcowe”, zapisy mają następujące brzmienie:

„Paragraf 16 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH”
1. Telestrada S.A. jest administratorem danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/we (RODO), na zasadach opisanych w „Kodeksie przetwarzania danych osobowych, zgodnie z RODO, przez Telestrada S.A.,” dostępnym na stronie www.telestrada.pl.
2. Dane osobowe są przetwarzanie przez Telestrada S.A. w celu: zawarcia i wykonania umowy; weryfikacji wiarygodności płatniczej; wykrywania nadużyć i zapobiegania im; tworzenia zestawień, analiz i statystyk; ustalenia, obrony i dochodzenia roszczeń; przetwarzania danych transmisyjnych; marketingu bezpośredniego. Dane te mogą służyć do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
3. Dane osobowe mogą być przekazywane uprawnionym organom oraz biurom informacji gospodarczej, jak również – w razie potrzeby – instytucjom zajmującym się dochodzeniem należności, w tym przedsiębiorcom zajmującym się windykacją i obrotem wierzytelnościami i ich pełnomocnikom.
4. Telestrada S.A. zapewnia realizację uprawnień wynikających z Rozporządzenia RODO, tzn. umożliwia dostęp do własnych danych osobowych (informację o danych, kopię danych); sprostowanie danych; usunięcie danych (przetwarzanych bezpodstawnie); ograniczenie przetwarzania (wstrzymanie operacji na danych lub nieusuwanie danych – stosownie do złożonego wniosku); przeniesienie danych do innego administratora danych.
5. Telestrada S.A. zapewnia realizację prawa sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celu marketingu bezpośredniego, na podstawie uzasadnionego interesu Administratora lub interesu publicznego.
6. Telestrada S.A. zapewnia realizację prawa wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego.
7. Wszelką korespondencję w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych Klient lub Abonent powinien kierować na adres: Telestrada S.A., Aleja Krakowska 22A, 02-284 Warszawa, z dopiskiem „Dane Osobowe”.

“Paragraf 17 POSTANOWIENIA KOŃCOWE”
1. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 25.05.2018 r.”

W celu otrzymania dokumentów na wskazany przez Państwa adres w formie papierowej mogą się Państwo skontaktować z nami pod numerem infolinii 22 211 80 80.
W przypadku braku akceptacji powyższych zmian, przysługuje Państwu prawo wypowiedzenia umowy z świadczenie usług telekomunikacyjnych w trybie i na warunkach w niej określonych. Oświadczenie o wypowiedzeniu powinno zostać złożone do dnia 25 maja 2018r. W przypadku skorzystania z tego prawa przed upływem czasu oznaconego, na jaki umowa została zawarta, z uwagi na to, że podmiotowa zmiana wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w razie wypowiedzenia umowy Telestrada S.A. będzie uprawniona do dochodzenia od Państwa kar umownych w wysokości i na zasadach wskazanych w Państwa umowie.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w decyzji z dnia 08.12.2020 r. nr RLU-4/2020 uznał praktyki za naruszające zbiorowe interesy konsumentów działania Telestrady Spółki Akcyjnej z siedzibą w Warszawie polegające na:
    1. wprowadzającym w błąd informowaniu konsumentów przez osoby działające w imieniu i na rzecz Telestrada Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, w związku ze składaniem propozycji zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, o przedmiocie oferowanej usługi i rzeczywistym celu rozmowy lub wizyty, przez sugerowanie, że składana oferta i dokumenty przedkładane konsumentom dotyczą zmiany warunków umowy zawartej z dotychczasowym usługodawcą, podczas gdy w rzeczywistości dotyczyły zawarcia nowej umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z Telestradą Spółką Akcyjną z siedzibą w Warszawie, a tym samym zmiany usługodawcy, co stanowi nieuczciwą praktykę rynkową, o której mowa w art. 5 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 w zw. Z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 2070), a tym samym narusza art. 24 ust. 1 i 2 pkt 3 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086);
    2. niewydawaniu konsumentom dokumentów-umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawartych poza lokalem przedsiębiorstwa oraz załączników do tych umów lub potwierdzenia ich zawarcia, utrwalonego na papierze lub, za zgodą konsumenta, na innym trwałym nośniku, co stanowi naruszenie art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 287) oraz godzi w zbiorowe interesy konsumentów, a tym samym narusza art. 24 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086),

i stwierdził zaniechanie ich stosowania z dniem 30 czerwca 2020 r.

Treść decyzji nr RLU 4/2020 dostępna jest na stronie www.uokik.gov.pl .

Odbierz darmowego ebooka!

Poznaj zautomatyzowany i niezawodny system obsługi klienta!